prosinac 3, 2013

Spriječite pojavu sindroma karpalnog tunela

Ukoliko radite na računalu cijeli dan, izlažete se riziku pojave sindroma karpalnog tunela.

Karpalni tunel je uski prolaz omeđen ligamentima i kostima na bazi šake, u kojem se nalazi živac medianus i tetive.

Sindrom karpalnog tunela

mjesto-pritiska-na-zivacnastaje kada medijalni živac biva pritisnut na zapešću. Živac medianus kontrolira senzacije na dlanu u području palca i kažiprsta, inervira male mišiće šake koji su odgovorni za pokrete navedenih prstiju. Neki ljudi su zbog suženog kanala skloniji pojavi sindroma, a istraživanja pokazuju da žene imaju tri puta veću vjerojatnost razviti isti. Također može biti uzrokovano ozljedom, zadržavanjem tekućine tijekom trudnoće , ili kao svakodnevno ponavljanje radnji pomoću miša ili tipkovnice.

Uzmite stvar u svoje ruke i naučiti pet načina kako spriječiti bol i smetnje u šaci:

ergonomski miš– promijenite poziciju stvari na radnom stolu: budite svjesni da vaše radno mjesto mora biti prilagođeno vama. Držite svoje tipkovnice, miš i telefon u dužini podlaktice, niti preblizu tijelu niti predaleko te podesite visinu vašeg stolca, tako da su vam podlaktice u razini tipkovnice. Kada postavite stvari kako vam odgovara, nećete morati savijati šaku.

– podbočiti ruku: korištenje dugog jastučića koji se postavlja ispod vaše podlaktice kako bi se ona našla u razini miša, što može spriječiti uklještenje živca.

sindrom karpalnog tunela istezanje– prilagodite tipkovnicu i miš: pravilno postavljanje tipkovnice ispred tijela pomaže u smanjenju opterećenja na zglob a najbolja varijanta je nabava ergonomske tipkovnice koja će omogućiti lakše tipkanje. Isto tako, ako osjetite bol i neudobnost za vrijeme klikanja mišem, možete nabaviti vertikalni miš koji neće zahtijevati držanje šake u neprirodnom položaju.

– pauza za istezanje: redovito uzimajte pauze za odmor od miša i tipkovnice te istežite mišiće podlaktice i šake.

Ana Ružić
mag. kineziologije u kineziterapiji
licenc.th. on ISOMED2000

 

Pošaljite nam upit!

Odgovori