travanj 15, 2014

Sjedenje Vas ubija, ali masažom se učinci sjedenja mogu okrenuti u Vašu korist

Većinu dana provodite u sjedećem položaju, stoga ne iznenađuju podaci o Vašem zdravlju.
Istraživanja

Prema istraživanjima, osobe dnevno sjede 9,3 sata što je puno s obzirom na činjenicu da smo budni oko 16 sati, tako da više od polovice našeg dana provedemo obavljajući male fizičke aktivnosti ili ne radeći ništa. Ostalih 7 sati provedemo obavljajući posao s puno fizičke aktivnosti. Zbog toga industrijalizirane zemlje imaju loše zdravstveno stanje. Trošimo puno vremena ne radeći ništa fizički, a hranimo se obilno. Stoga kombinacija ovih dviju loših navika jako je sklizak teren.

Neki od loših negativnih učinaka sjedenja na naše tijelo vide se i u istraživanju u kojem su došli do zaključka da se motorička i živčana aktivnost u nogama isključuje te trošimo 1 kaloriju u minuti dok se učinak enzima koji razgrađuju masne stanice smanjuje čak do 90 %, limfa se nakuplja u nogama što dovodi do edema (oticanja nogu), usporava se cirkulacija u donjim ekstremitetima što uzrokuje pojavu venskog i kapilarnog reljefa na koži. Pojava venskih i kapilarnih reljefa na koži posebno je vidljiva kod sjedenja s prekriženim nogama.

Što učiniti da bi poboljšali svoj dan?

POKRENITE SE! To stvarno nije teško. Ako imate uredski posao, kada imate pauzu za toalet radije siđite kat niže ili se popnite kat više i to stepenicama te otiđite u malo udaljeniji toalet, prošetajte na ručak, ali nemojte ručati i raditi. Ako vam vrijeme ne dopušta šetnju do odredišta, protegnite se na stolici i prošetajte barem dok pričate na telefon.

Ovo su samo neke od ideja koje su poželjne u današnje vrijeme pa ih pokušajte svrstati u svoje misli tijekom dana.

Također, poželjno je ostati aktivan i nakon posla. Ako koristite javni prijevoz na putu i povratku s posla, uzmite si pola sata vremena pa radije prošetajte do svoga odredišta, ili  jednostavno koristite bicikl u dolasku na posao ili u školu, nekoliko puta tjedno i poboljšati ćete kvalitetu Vašeg života. Možete se učlaniti u neki klub radi veće motivacije te poticanja veće aktivnosti, kao što su grupne vježbe, pilates, aerobic i sl. Ideja je pregršt, samo budite kreativni u obavljanju svakodnevnih aktivnosti.

Nakon što ste dobili uvid u neke od ideja kako (p)ostati aktivni, pitanje je što učiniti u vezi sa smanjenjem cirkulacije u donjim ekstremitetima i ostalim nuspojavama dugotrajnog sjedenja.

Masaža

Masaža zasigurno može riješiti negativne efekte sjedenja koji pogađaju mišiće nogu te pomažu boljem protoku živčanih impulsa, boljoj uspostavi enzima te bržem iskorištavanju masnih stanica. Jedan od vodećih učinaka masaže je opuštanje koje kao takvo ima broje prednosti. Moderan i užurban život dovode do sve većeg stanja stresa koje uz nekvalitetnu prehranu dovode i do usporavanja metabolizma. Masaža pomaže u smislu opuštanja mišića, smanjenja stresa te ubrzanja probave djelovanjem na naš autonomni živčani sustav.

U mnogim narodima crijeva su poznata kao “drugi mozak”. Vaš “drugi mozak” sadrži oko 100 milijuna neurona, što je daleko više od leđne moždine ili perifernog živčanog sustava. Zato vaš “drugi mozak” šalje signale u vašu glavu kao što su “leptirići u trbuhu”. Zbog toga mnoge studije povezuju ova dva organa na mentalnoj razini zdravlja zajedno s drugim bolestima. Zato ustanite sa stolca jer sjedenje ubija i odmah krenite s nekom aktivnošću ili si zakažite barem jedan termin masaže. Ne plašite se novih avantura, plašite se onoga što bi mogli izgubiti ako ne pokušate.

Kristina Mikajević,
bacc.physio

 

Pošaljite nam upit!

Odgovori