kolovoz 14, 2013

Lijek za brzi oporavak mišića nakon treninga: masažna terapija i istezanje 2.dio

Istezanje, u kombinaciji s masažnom terapijom ima vrlo pozitivan učinak, ne samo kod profesionalnih sportaša, već i kod rekreativaca.

Ukoliko većinu Vašeg radnog vremena provodite sjedeći za stolom, ako – kao student – dosta sati sjedite u čitaonici pripremajući ispite ili ste profesionalni sportaš, u svakom slučaju, u kombinaciji s masažom (koja opušta mišiće i fascije), istezanje mišića pomoći će Vam riješiti se mišićnih spazama, boli u mišićima i na taj način postići ćete veću fleksibilnost mišića.

Jusuf Nurkić istezanjeMasaža s elementima istezanja

koristi se i u tretmanima klasične (medicinske) masaže, sportske masaže, ali i pri refleksoterapiji i akupresuri. Neovisno o tome o kojem masažnom tretmanu se radi, za bolju razgradnju mliječne kiseline i bržu regeneraciju mišićnog tkiva, masažni terapeut izvodi zahvate usmjerene na pojedine mišiće. Vi ste pri tom – kao i kod svakog masažnog tretmana – potpuno opušteni, dok se terapeut koristi raznim metodama istezanja mišića do granice boli i zadržavanjem mišića u tom položaju (pasivno istezanje), kako bi se pospješila fleksibilnost, ali i omogućio bolji oporavak mišićnog tkiva nakon napornog radnog dana ili iscrpnog treninga. Masažna terapija u kombinaciji s istezanjem pospješuje opseg kretnji u samim zglobovima, omogućuje bolji protok krvi, smanjuje spazam mišića, a u nekim slučajevima i umanjuje manje ili veće kronične boli u mišićima ili zglobovima. Vodeći računa o redovitoj tjelovježbi(rekreativci) ili treninzima koji moraju biti usklađeni s terapijom, ova kombinacija tretmana svakako će pospješiti fleksibilnost i brži oporavak mišića nakon treninga.

Jusuf Nurkić sportska masažaIstezanje iznad granice boli

Budući da tijekom masaže terapeut stalno kontrolira opseg kretnji mišića i provjerava da li Vam isti položaj može prouzročiti bol, na taj način istezanje ne može biti kontraindikativno, jer ćete u svakom trenutku znati da mišićno tkivo nije izloženo pretjeranom istezanju, što može prouzročiti i manje rupture tkiva. Istezanje iznad granice boli može biti kontraproduktivno i prouzročiti ozljede. Michael J. Alter u svojoj knjizi “Sport strech” navodi: “Fleksibilnost je mogućnost slobodnog pokreta mišića i zglobova u njihovom punom opsegu. Mogućnost fleksibilnosti povećava se istezanjem: napeti mišići u spazmu čine tijelo podložno ozljedama kao što su: istegnuće (distenzija), djelomično puknuće (parcijalna ruptura), te potpuno puknuće (ruptura) mišića.” Alter napominje i da je jedino pravilno istezanje – dobro istezanje. Pod tim podrazumijeva blago istezanje, u što spada i pasivno istezanje tijekom masažnog tretmana. To će definitivno ubažiti bol u mišićima nakon napornog treninga, povećati fleksibilnost i pripremiti tijelo za nove napore.

Nurkić Jusuf istezanjeBob Anderson, koji je o istezanju podučavao i timove: New York Jets, Denver Broncos i Los Angeles Dodgers, napisao je knjigu prikladnog naziva: “Streching” još davne 1980, u kojoj govori o dobrobiti istezanja za cjelokupan organizam: od poboljšanja cirkulacije, osjećaja opuštenosti, ublažavanja mišićnih spazama, povećanja opsega pokreta, što gotovo uvijek rezultira poboljšanjem opće koordinacije.

Kristina Bogdanić,
masažni & Thai
yoga terapeut

 

Pošaljite nam upit!

2 Comments on “Lijek za brzi oporavak mišića nakon treninga: masažna terapija i istezanje 2.dio

[…] mogućnost izbora. Nuspojave se stoga tumače kao nešto vrlo pozitivno u prirodi. Slično je i s učinkom masaže. Koju god vrstu masažnog tretmana preferirate, moguće je očekivati nuspojave koje će tretman […]

[…] stalne napetosti mišića, smanjuje se i amplituda pokreta u zglobovima i vremenom nastaje skraćenje mišića. To utječe i […]

Odgovori